Koolhydraatarm roggebrood zonder chia!

Koolhydraatarm roggebrood zonder chia!


Goeiemorgen!! Afgelopen week heb ik “roggebrood” gemaakt voor de Challenge.
Ik heb zulke lieve berichten gekregen over het recept en wat ben ik daar blij mee!
Ook waren er een aantal die geen chia en hennep mogen eten vanwege gezondheidsproblemen en daar heb ik een aangepast recept voor beloofd.
Hier is ie dan! Een koolhydraatarm recept voor “roggebrood”, zonder chia en hennep!
Ik heb het gemengd en gebakken in deze bakvorm. Super handig!

Hier komt het recept!

Ingrediënten 15 plakjes

 2,45 khd per plakje

 

Bereidingswijze:

Splits de eieren en mix de eiwitten stijf met een snufje zout.
Leg de eidooiers apart.
Meng de sesamzaad, gebroken lijnzaad, kokosmeel, psylliumvezels, oregano, wijnsteenbakpoeder, zout en gist.
Meng de eidooiers met de gesmolten roomboter en Griekse yoghurt.
Meng de droge ingrediënten met het eidooier mengsel en voeg het water toe en vervolgens de eiwitten.
Laat het geheel ongeveer 45 minuten op een warme plek rijzen.
Bak tot slot het brood ongeveer 55 minuten in de oven op 180c en snijd het brood aan als het wat is afgekoeld.

Heerlijk bij een heerlijk kopje soep, gewoon met roomboter, een plakje kaas of ander lekkers! <3

2 Reacties

  1. Marjolein Berger

    Groot succes dit brood! Toen ik het maakte , zag het er niet uit. Maar eet nu elke ochtend een snee, met hüttenkase. Dank je wel

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*