Koolhydraatarme en glutenvrije Boffert!

Koolhydraatarme en glutenvrije Boffert!

Deze week heb ik nog stiekem naar aanleiding van de Wednesday Challenge koolhydraatarme en glutenvrije boffert gemaakt!! Een variant van krentenbrood en een tulband. Hij is heerlijk met een beetje boter, jam, clotted crème of gewoon blanco! Hij is namelijk van zichzelf al heerlijk van smaak.
Je kan er uiteraard je eigen draai aan geven door cacaopoeder toe te voegen, vanille, rood fruit en bijvoorbeeld fijngehakte chocolade! Heerlijk!

Ingrediënten 12 plakjes

 3.6 khd per plakje (zonder rozijnen 2 gram khd per plakje)

Bereidingswijze:

Verwarm de oven op 160c.
Meng alle droge ingrediënten samen.
Mix de eieren met de kwark en voeg het aan de droge ingredienten en voeg als laatst de olijfolie toe.
Vet de bakvorm in en schep het mengsel in de bakvorm.
Bak de boffert 35 minuten in de oven.

Geniet! X

9 Reacties

  1. Paula de Geus

    Hallo Oanh,
    Kunnen de recepten ook zonder eiwitpoeder gemaakt worden?
    Ik heb een lactose intolerantie en en ook een soja. Waar kan ik het mee vervangen?
    Dankjewel alvast voor de heerlijke recepten!

  2. Anneke Mentink

    Ik heb nog nooit eiwit poeder gebruikt. Waar koop je het? Waarom gebruik je eiwitpoeder als er ook eieren in gaan.?

    • Je kan erop klikken en dan zie je welke ik gebruik 🤗 Eiwitpoeder zorgt voor de luchtigheid en is niet te vergelijken met de werking van de eieren 🙂

  3. Jacquelien

    Hallo, Wat een mooi kha recept voor onze Drentse POFFERT !!!

    • Haha! Boffert, poffert.. ik denk dat de naam afhangt van de streek :p Maar fijn dat je er blij mee bent!

  4. Susanne

    Dit is eiwitpoeder met vanillepoeder. Kun je dat ook in bijvoorbeeld crackers gebruiken of wordt het dan te zoet?

  5. Bedoel je met bakpoeder wijnsteenbakpoeder?

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*