Koolhydraatarme ontbijtkoek!

Deze week heb ik een gezonde ontbijtkoek gemaakt voor de Wednesday challenge! Er staat ook een versie in mijn rode wereldgerechten boek, maar deze is net even anders! Heurrrrlijk als ontbijt, maar ook zeker als tussendoortje en als snack. Je kan de ontbijtkoek makkelijk in plakjes snijden en invriezen!

Print
clock clock iconcutlery cutlery iconflag flag iconfolder folder iconinstagram instagram iconpinterest pinterest iconfacebook facebook iconprint print iconsquares squares iconheart heart iconheart solid heart solid icon

Koolhydraatarme ontbijtkoek!

  • Bereidingstijd: 45 minuten
  • Porties: 12
  • Aantal koolhydraten: 2 g khd per plak

Omschrijving

Ik heb deze bakvorm gebruikt.


Ingrediënten

Topping: 

  • 5 g pompoenpitten
  • 20 pecannoten

Bereidingswijze

Verwarm de oven op 160c.
Mix de eieren en de kwark.
Meng vervolgens de rest van de ingrediënten tot een egaal mengsel en giet het de bakvorm.
Verdeel de pompoenpitten en pecannoten over de ontbijtkoek en bak de ontbijtkoek 35 minuten in de oven.


Sleutelwoorden: Koolhydraatarm, keto, low carb, glutenvrij, ontbijt, ontbijtkoek, cake, brood

4 Comments

  1. Ik zou de noten en pitten ook achterwege kunnen laten toch?
    Doet denk ik niks af aan de smaak. Snel eens proberen. Pas de donuts en pistolets gemaakt, blijvertjes💝

  2. Oanh, waarmee kan ik kwark vervangen? Yoghurt (Griekse)

  3. Ontbijtkoek gemaakt volgens recept en hij smaakt erg lekker. Snel de rest in de vriezer gedaan anders zijn ze veel te snel op.

Laat reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Recipe rating

*

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.