Koolhydraatbeperkt rozijnenbrood!

Ik hou ervan om in het weekend verse broodjes te bakken. Ontbijtkoek (uit mijn 1e boek), courgettebrood (uit mijn 2e boek), deze jungle broodjes of een sneetje roggebrood zijn momenteel mijn favorieten!
Vandaag heb ik een rozijnenbrood gemaakt, en die mag er ook zeker wel zijn!
Door de rozijnen is het koolhydraatbeperkt, maar je kan de rozijnen moeiteloos vervangen met stukjes chocolade, blauwe bessen of ander koolhydraatarm-proof fruit. 

Ik vind een een sneetje rozijnenbrood heerlijk met een beetje boter!

Print
clock clock iconcutlery cutlery iconflag flag iconfolder folder iconinstagram instagram iconpinterest pinterest iconfacebook facebook iconprint print iconsquares squares iconheart heart iconheart solid heart solid icon

Koolhydraatbeperkt rozijnenbrood!

  • Bereidingstijd: 40 minuten
  • Porties: 12
  • Aantal koolhydraten: 3.8 g khd per portie

Omschrijving

Ik heb deze bakvorm gebruikt!


Ingrediënten


Bereidingswijze

Verwarm de oven op 160c.
Maal de macadamianoten ongeveer 30 seconden fijn in de keukenmachine tot een soort notenpasta substantie.
Scheid de eieren en klop het eiwit stijf met een snufje zout.
Meng de eidooiers met de rest van de ingrediënten behalve de schaafsel en spatel het mengsel luchtig door de stijfgeklopte eiwitten.
Schep het mengsel in de bakvorm, strooi het schaafsel erover en bak het 30 minuten in de oven.


Sleutelwoorden: Koolhydraatarm, keto, low carb, glutenvrij, rozijnen, rozijnen brood, brood, cake

 

 

Laat reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Recipe rating

*

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.