Koolhydraatarme, suikervrije en glutenvrije Paris Brest!

Voor deze challenge heb ik de Paris Brest gekozen! Een overheerlijk gebakje in de vorm van een wiel ter ere van de Wielerwedstrijd uit 1981. Hij is heerlijk luchtig en tegelijkertijd lekker romig door de romige vulling met een vleug hazelnoot.

Print
clock clock iconcutlery cutlery iconflag flag iconfolder folder iconinstagram instagram iconpinterest pinterest iconfacebook facebook iconprint print iconsquares squares iconheart heart iconheart solid heart solid icon

Koolhydraatarme, suikervrije en glutenvrije Paris Brest!

  • Bereidingstijd: 35 minuten
  • Porties: 8
  • Aantal koolhydraten: 2.4 g khd per stuk

Ingrediënten

Vulling:

Garnering:


Bereidingswijze

Verwarm de oven op 160c.
Scheid de eieren en klop de eiwitten stijf met een snufje zout en wijnsteenbakpoeder.
Spatel luchtig het amandelmeel, erythritol en vanille-extract door de stijfgeklopte eiwitten.
Maak een mooie speelse krans van het beslag (strooi eventueel amandelschaafsel over de krans) en bak het ongeveer 20 minuten in de oven.
Laat de krans vervolgens afkoelen in de oven met de deur op een kiertje.

Maak ondertussen de vulling door de hazelnoten ongeveer 45 seconden te malen tot een pasta substantie.
Meng de mascarpone, slagroom en sukrin tot een romige massa en voeg als laatst de hazelnotenpasta toe.
Meng het tot een egale massa, schep het in een spuitzak en leg het in de koelkast.

Snijd de krans horizontaal door midden en spuit de vulling over 1 helft van de krans.
Leg de andere helft erbovenop, garneer tot slot de Paris Brest met gehakte hazelnoten (of amandelschaafsel) en poedersuikervervanger.

 


Sleutelwoorden: Koolhydraatarm, keto, low carb, glutenvrij, Paris, Brest, gebak, taart,

Laat reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Recipe rating

*

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.