Koolhydraatarme chocolade-mokka taart!

De challenge van deze week is deze overheerlijke chocolade-mokkataart geworden! Er zijn namelijk een aantal bijna jarige Jetjes en dat moet worden gevierd met wat verrukkelijks! Ik heb er kersen bovenop gedaan maar met 12 gram koolhydraten per 100 gram kan je uiteraard voor ander rood fruit kiezen als je wat strenger koolhydraatarm eet. Kies bijvoorbeeld voor aardbeien, frambozen, blauwe bessen en doe er heerlijk gehakte chocolade overheen!

Print
clock clock iconcutlery cutlery iconflag flag iconfolder folder iconinstagram instagram iconpinterest pinterest iconfacebook facebook iconprint print iconsquares squares iconheart heart iconheart solid heart solid icon

Koolhydraatarme chocolade-mokka taart!

  • Bereidingstijd: 40 minuten
  • Porties: 8
  • Aantal koolhydraten: 4.3 khd per punt (exclusief de kersen)

Ingrediënten

Vulling:

Topping:


Bereidingswijze

Verwarm de oven op 160c.
Splits de eieren en klop het eiwit stijf met een snufje zout.
Meng de eidooiers met de rest van de ingrediënten (behalve de topping) en spatel daarna luchtig de stijfgeklopte eiwitten erdoor.
Giet het in een springvorm (20diacm) en bak de taart 30 minuten in de oven.
Maak ondertussen de vulling door de slagroom lobbig te mixen en vervolgens te mengen met de mascarpone, espresso poeder erythritol en vanille.
Snijd als de taart is afgekoeld de taart horizontaal doormidden en smeer de vulling ertussen. Verdeel het fruit over de taart en strooi tot slot de poedersuikervervanger over de taart.


Sleutelwoorden: Koolhydraatarm, keto, low carb, glutenvrij, mokka, taart, gebak

5 Comments

  1. Elisa Manus

    Waar gaat de espresso door heen? Wordt niet genoemd in het beslag, en de topping blijft wit??

  2. Heb de taart gisteren gemaakt. Heerlijk, vooral de mokka topping. Voor herhaling vatbaar.

Laat reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Recipe rating

*

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.