Koolhydraatbeperkt bananenbrood

Koolhydraatbeperkt bananenbrood

Deze middag ga ik heerlijk genieten van plakjes bananenbrood voor de lunch!
Wel koolhydraatbeperkt, maar koolhydraatarm te maken door de banaan weg te laten en extra Griekse yoghurt toe te voegen. Kies dan bijvoorbeeld voor kruiden zoals kaneel, cacao of speculaaskruiden! En doe er dan rood fruit door of bessen voor toch nog een fruitige touch.
Als het beslag te massief is, voeg je er gewoon meer Griekse yoghurt aan toe! Zorg er wel voor dat het goed “gaar” is!

Ik heb er een beetje pindakaas en plakjes banaan bij gegeten. Voortreffelijk!

Hier komt het recept:

Ingrediënten 12 plakjes

3.9 khd per plakje

Topping:

  • banaan
  • kaneel

Bereidingswijze:

Verwarm de oven op 180c.
Pureer de banaan en meng het met de rest van de ingrediënten (behalve de topping) tot een egaal mengsel en schep het in een cakevorm.
Snijd voor de topping nog extra plakjes voor de topping.
Leg de plakjes banaan bovenop het bananenbrood en strooi er nog wat kaneel over.
Bak het bananenbrood 35 minuten in de oven.

Geniet! X

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*