Koolhydraatarme vla!

Deze ochtend heb weer heerlijk de tijd genomen om in de keuken te keutelen! Ik heb een aantal challenges gemaakt en er staan nog 2 recepten op de planning. Voor nu heb ik cookie dough balletjes gemaakt, waar ik weer heerlijke koekjes van heb gebakken. Daarna ben ik een smakelijke kaneelbrood gaan bakken met een verrukkelijke glaze en tot slot deze mega makkelijke vla!

Print
clock clock iconcutlery cutlery iconflag flag iconfolder folder iconinstagram instagram iconpinterest pinterest iconfacebook facebook iconprint print iconsquares squares iconheart heart iconheart solid heart solid icon

Koolhydraatarme vla!

  • Bereidingstijd: 25 minuten
  • Porties: 1
  • Aantal koolhydraten: 7.5 g khd

Ingrediënten


Bereidingswijze

Breng de slagroom aan de kook, draai het vuur iets zachter en laat het enkele minuten licht koken.
Mix de eidooiers luchtig met de vanille en bruine suikervervanger en schenk er een scheut van de slagroom bij.
Roer de slagroom door de eidooiers en schenk het geheel weer terug in de pan.
Draai het vuur zacht en zorg dat het niet gaat koken.
Roer regelmatig en draai het vuur uit wanneer de vla genoeg is ingedikt (dit kan ongeveer 15 minuten duren). Laat de vla afkoelen.

Garneer de vla met heerlijke stukjes chocolade of rood fruit.


Sleutelwoorden: Koolhydraatarm, keto, low carb, glutenvrij, vla, toetje

Bestel mijn boek voor meer exclusieve recepten:

3 Comments

  1. Hallo Oanh, is dit recept voor 1 persoon? Lijkt me wat veel

    • Het is voor 1 bakje vla, maar je kan de portie altijd delen met een ander of bewaren voor een volgende 🙂

  2. Judith hoorman

    Hoe lang kun je deze in koelkast bewaren? Of kan je deze ook invriezen?

Laat reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Recipe rating

*

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.