Oosterse gehaktballen met pindasaus

Voor de Wednesday challenge van deze week stonden deze verrukkelijke gehaktballen met “ketjap” saus en pindasaus nog op mijn lijstje! Ik heb ze gemaakt met de slowcooker waardoor ze heerlijk mals, juicy en ontzettend smaakvol zijn. Er zitten heerlijke kruiden in, een beetje pit en een beetje zoet. Heerlijk als borrelhapje, samen met een koolhydraatarm broodje, koolhydraatarme nasi of koolhydraatarme bami!

Print
clock clock iconcutlery cutlery iconflag flag iconfolder folder iconinstagram instagram iconpinterest pinterest iconfacebook facebook iconprint print iconsquares squares iconheart heart iconheart solid heart solid icon

Oosterse gehaktballen met pindasaus

  • Bereidingstijd: 3 uur en 15 minuten
  • Porties: 5
  • Aantal koolhydraten: 4 g khd per portie

Omschrijving

Gebruik deze rasp om courgette slierten te maken of deze veggie ricer om rijst te maken van groenten. Heerlijk bij de oosterse gehaktballen!


Ingrediënten

Pindasaus:

  • 80 g pindakaas (lidl 13.5 g khd per 100g)
  • 15 g sambal
  • 30 ml sojasaus
  • 20 g fiber gold
  • 50 ml water

Bereidingswijze

Meng alle ingredienten behalve het gehakt en het ei en pureer het geheel tot een egaal mengsel.
Kneed het kruidige mengel samen het ei bij het gehakt en draai er ongeveer 30 balletjes van.
Bak de balletjes kort in de pan zodat er mooie goudbruine randjes zijn gebraden.
Maak ondertussen de pindasaus door de ingredienten van de pindasaus te mengen.
Schenk de saus bij de gehaktballen en bak het geheel 3 uur op slow.


Sleutelwoorden: Koolhydraatarm, keto, low carb, glutenvrij, gehaktballen, oosters, pindasaus

Laat reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Recipe rating

*

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.