Koolhydraatarme bolussen!

Ohhhhh deze bolussen.. Wat zijn ze heerlijk geworden! Deze bolussen lijken erg op kaneelbroodjes, en zijn lekker zacht van binnen, hebben een beetje bite en ze zijn bovenal heerlijk van smaak én zijn zeer laag in koolhydraten! Super leuk om te maken voor Pasen, brunch of voor de lekkere trek!

Print
clock clock iconcutlery cutlery iconflag flag iconfolder folder iconinstagram instagram iconpinterest pinterest iconfacebook facebook iconprint print iconsquares squares iconheart heart iconheart solid heart solid icon

Koolhydraatarme bolussen!

  • Bereidingstijd: 40 minuten
  • Porties: 8
  • Aantal koolhydraten: 1

Omschrijving

Klik op de gekleurde ingrediënten om te zien welke producten ik gebruik.


Ingrediënten

Topping: 


Bereidingswijze

Mix de eiwitten stijf met een snufje zout.
Smelt de mozzarella, roomkaas en boter in een pan.
Verwarm de oven voor op 160c.
Voeg nadat de kaas gesmolten is de bruine suikervervanger, wijnsteenbakpoeder, zout, kokosmeel en psylliumvezels toe, daarna de stijfgeklopte eiwitten en meng het tot een deeg.
Verdeel het deeg in 8 bolletjes en rol er 8 dikke slierten van.
Meng in een aparte schaal de bruine suikervervanger en kaneel en rol de slierten erdoor.
Rol de slierten tot een bolus (maak ze maar lekker hoog want ze zakken best in) en bak de bolussen/kaneelbroodjes tot slot 25 minuten in de oven.

Ze zijn het lekkerst als ze warm zijn! Warm ze eventueel nog eventjes kort op in de oven voordat je gaat smullen.

 

 


Sleutelwoorden: Koolhydraatarm, keto, low carb, glutenvrij, bolus, bolussen, kaneel, broodjes,

One Comment

  1. Heerlijke broodjes. Alleen plakt het deeg zo erg dat ik er geen slierten van kan rollen. Maar Een gewoon bolletje wordt ook een heerlijk broodje😁

Laat reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Recipe rating

*

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.